Історія закладу

Історія нашого закладу

     Які  мальовничі  краєвиди північного Полісся! Яка насиченість краю лісами, озерами, яка родюча поліська земля! На ній оселялись наші предки, засновували свої поселення, на ній у 1973 році утворилось величне місто Кузнецовськ (нині Вараш). Це славне місто над Стиром – перлина Українського Полісся,  казка, що стала дійсністю. Саме так його сьогодні називають.     Кузнецовськ (нині Вараш) – унікальне і своєрідне місто, на території якого, на височині серед мальовничої природи 4 травня 1984 році заснований чарівний будинок – дошкільний навчальний заклад № 6 «Струмочок», у стінах якого і до нині лунає веселий дитячий голос та сміх. Будівля садка стояла на горі, як диво-терем, одразу  за огорожею (де зараз м-н Перемоги)  колосилось жито, синім  морем погойдувався льон. Ці чудові пейзажі й надихнули засновників закласти фундамент, щоб звести незвичайну будову, мешканцями якого стали маленькі кузнецовці – майбутнє нашого міста.

Є у  місті Вараші
Дитсадочок номер 6.
Він « Струмочком»  гарно зветься
На горбочку височить.
Зручні меблі, світлі групи,
І майданчики уряд,
Все влаштовано чудово
Для маленьких дошкільнят.
Дуже раді всі малята,
Задоволені батьки,
Бо порядні й компетентні
У садку працівники.
Бо дарують вони дітям
І турботу, і тепло,
Хочуть, щоб усім в садочку
Добре й затишно було.
І виховують, й навчають,
І знання міцні дають.
Вчать свій рідний край любити,
Що Вкраїною зовуть.

   Спочатку дитячий садок мав назву «Родничок» (заклад був російськомовним). Тоді ж колектив  прийняв  рішення докласти максимум  зусиль, щоб назва  відповідала  дійсності, а саме: перетворити дитсадок  на оазис  зелені  серед  гір піску  та поля, створити затишок  в приміщенні, а колектив сформувати  міцним, дружним, творчим, де кожен працівник  почувався б тут  своїм, бажаним, як вдома. І взялися  до роботи  дружно і завзято.  Насадили  багато дерев  і кущів, засіяли травою газони, а квітами  клумби, розбили фруктовий сад. Зелений дивосвіт в нашому дошкільному закладі і визначив природничо-гуманітарний напрямок роботи.   І  зажив острівець  дитинства  дитячого садка № 6 своїм життям під вмілим керівництвом Акованцевої Євгенії Яківни, яка була  людиною  високого  інтелекту, освіченою, мудрою та справедливою жінкою. Сьогодні дошкільному закладу не мало, не багато – 39 років – вік зрілості, професійної компетентності, творчих досягнень та традицій.   Вже багато років «Струмочок» – рідний дім не тільки для дошкільнят, а й для усього великого,  дружного, ініціативного колективу. Тут кожна людина на своєму місці й працює із повною самовідданістю, реалізуючи себе як особистість, самовдосконалюючись, черпаючи натхнення й сили через спілкування з дитиною. Сучасному суспільству потрібні вільні, ініціативні, творчі особистості із високим рівнем розвитку духовності та інтелекту. Саме тому наша головна стратегічна мета: надання дітям обов’язкової дошкільної освіти із забезпеченням емоційного благополуччя, фізичного, психічного, інтелектуального розвитку дитини, здатної до творчого мислення, в умовах комфортного предметно – розвиваючого середовища, створеного висококваліфікованими спеціалістами.   Працівники закладу – це чуйні, добрі, мудрі та неймовірно терплячі люди, які всю свою любов, душевне тепло та ласку дарують тим, чиї думки чисті і невибагливі – маленьким вихованцям.  Колектив – це велика  міцна сім’я, яка існує заради однієї мети – дитячого щастя.  Ідуть на заслужений  відпочинок старші, ті  у кого  за плечима довгий  трудовий  шлях, натомість  приходять  молоді, з новими  ідеями, сучасними поглядами на життя, з молодечим завзяттям. І щораз, з року в рік «Струмочок» підживлюється  свіжою,  живою водою, коли на поріг садочку вперше ступають малята, такі маленькі та беззахисні. Вони відкриті  сонцю і  квітці, всьому світлому і прекрасному. І з перших днів своїх з молоком матері, з теплим  ніжним  словом  вихователя,   діти вбирають те вічне  й найсвятіше, що має очистити і утвердити нас на цій живій землі, дати  снагу на творення і радість.   Дитинство – прекрасний період у житті кожної людини, це такий чарівний світ, в якому дитина може пограти в ляльки, в машини, в м’яч.  Це незабутня пора, пора мрій, щирої радості і дорослішання людини. В дитинстві живеш, ніби в чарівній країні, в якій все переливається різними кольорами і фарбами, все іскриться щастям. Але  дитинство пролітає дуже швидко, і завдання дорослих (і батьків, і вихователів) полягає в тому, щоб цей швидкоплинний відрізок  життя був цікавим, яскравим і  веселим.  Незважаючи на те, що діти поступово дорослішають, чарівна країна дитинства супроводжує людину усе життя. Вихованці стають з роками дорослими і розумними, але все одно вони ніколи не забудуть цю чарівну країну – свій квітучий дитячий садок. Світ дитинства – співочий і дзвінкий, різнокольоровий і веселий, чистий і прозорий, мов джерельна вода. І чудовим є те, що саме наша професія «вихователь» існує для того, щоб оберігати і пестити цей світ, віддавати йому своє тепло і любов.    Мрію щасливого дитячого майбутнього в життя втілюють мудрі однодумці, уся велика та міцна «родина» дошкільного навчального закладу «Струмочок», на чолі якої сьогодні стоїть чарівна та мудра жінка, досвідчений  педагог, практик і тонкий психолог Точинська Алла Леонідівна. Завжди елегантна, усміхнена, стримана, вимоглива  як до себе так і до підлеглих.   Почесне звання вихователя-методиста має талановитий та творчий педагог Ткач Людмила Петрівна. Поряд з нею завжди цікаво, надійно та затишно, бо це людина щирої душі.  Характерною рисою колективу є прагнення працювати творчо, за новими методиками, використовуючи інноваційні технології, а саме:  «ТРВЗ у роботі з дітьми», «Навчання читання за методикою М.Зайцева», «Навчання читання за методикою Л. Шелестової», «Використання прийомів ейдетики в роботі з розвитку інтелектуальних здібностей дошкільнят», практичний курс з математики для дошкільників «Грайлик», використання в роботі наборів геометричних фігур «Блоків Дьєниша»,ііі «Пісок як матеріал для розвитку творчості та навчання дітей». Навесні 1991 р. наш колектив познайомився з новою теорією ТРВЗ. Ця  методика захопила своєю нестандартністю, новим  підходом до  дитини, адже  головна мета ТРВЗ – виховання творчої особистості, підготовленої до вирішення будь-яких завдань в різних видах діяльності, розвиток творчої уяви, здібностей. В дошкільному закладі  працює   творча група  « Граємо, виховуємо, розвиваємо за системою ТРВЗ », яка вирішує багато педагогічних завдань, знаходить нові ідеї і втілює їх у життя.  К. Д. Ушинський казав: «Педагог живе до тих пір, поки вчиться», тому працівники нашого садочка знаходяться в постійному пошуку нових форм роботи з дітьми, колегами, намагаються  застосовувати найбільш ефективні методи розвитку, виховання та навчання  дошкільників, активно використовують особистісно – зорієнтовану модель взаємодії з дитиною, поєднують знання з гуртковою роботою. У закладі  функціонує   гурток «Здоров’ячок». В розвитку дитини велика роль приділяється основному виду дитячої діяльності – грі. Від змісту гри залежать вчинки дітей в тих чи інших ситуаціях, відношення їх один до одного. А щоб краще розуміти гру дітей, їх щирі переживання  та визначати силу виховного впливу гри  було  проведено семінар-практикум на тему: «Гра як засіб всебічного розвитку дитини».    Завдяки ентузіазму та творчості педагогів в закладі створене різностороннє, естетично та педагогічно доцільне розвивальне середовище. В групах є всі умови для необхідного балансу спільної та індивідуальної діяльності, «творчі центри», в яких діти можуть зайнятися ліпленням, малюванням, конструюванням. Центри ігор з піском сприяють розвитку інтелекту та психологічного розвантаження. Все це позитивно впливає на емоційний стан дітей та впевненість у собі.     Головними помічниками в непростій роботі у вихованні дітей є батьки, які своїми порадами та безпосередньою участю в житті дитячого садочку допомагають йому залишатися світлою та затишною домівкою для малят.  Тому для ефективної тісної співпраці сім’ї та дошкільного закладу організовували та провели  виставки робіт батьків та дітей на теми:  «Творимо разом прекрасне», «Великодній передзвін», «Народні іграшки в житті сучасної дитини» тощо.    У дошкільному закладі № 6 працювали та продовжують працювати люди, які по-справжньому люблять дітей, вкладають в них своє серце та душу, для яких головна мета в роботі з дітьми – допомогти їм рости вільними, здоровими, сформованими особистостями. З нашого дитсадка в школу йдуть щасливі діти, які вміють і хочуть добре вчитися та спілкуватися.